Nou ROTT

Administració GremiTMC,

El nou ROTT introdueix importants novetats pel que fa a l'accés al sector del transport per carretera, al règim d'autoritzacions i a la capacitació professional, de les quals cal destacar les següents:

- Eliminació del requisit de flota mínima per accedir a l'activitat, però mantenint el requisit d'antiguitat inicial màxima. És a dir, tant per a l'obtenció d'autorització de transport de tipus MDP o MDL, s'haurà d'acreditar la disposició d'un vehicle amb una antiguitat màxima de 5 mesos en règim de propietat o arrendament.

- La substitució de còpies es manté, és a dir, podem substituir una còpia per qualsevol altre vehicle més nou que vulguem incorporar.

- Per ampliar flota amb una nova còpia s'haurà de mantenir una antiguitat mitjana inferior a la que teníem abans d'incorporar aquest nou vehicle, de manera que desapareix el requisit d'antiguitat mitjana màxima de 6 anys.

- L'exigència d'un nivell acadèmic previ per poder obtenir el títol de competència professional necessari per a la realització de l'activitat de transport per carretera.

- Nova regulació pel que fa a la vinculació laboral de la persona que aporta el títol de competència professional a l'empresa transportista, que ara s'anomena Gestor de Transport, exigint que sigui a jornada completa en el cas de ser treballador cotitzant en el règim general o en el cas d'administrador o accionista amb el 15% de participacions, donat d'alta en el règim de la Seguretat Social que correspongui. Únicament s'estableix un període transitori per a les actuals empreses transportistes que exerceixin l'activitat com a transportista autònom.

- La nova figura de gestor del Transport, adquireix una sèrie de responsabilitats a l'empresa, pel que fa a la direcció efectiva i permanent de les activitats de transport de l'empresa, com ara verificació dels títols i autoritzacions necessàries per al desenvolupament de l'activitat, supervisar la part comptable del transport a l'empresa, controlar el bon estat dels vehicles, supervisió dels contractes de transport i la resta de documentació mercantil, etc ... L'incompliment d'aquestes funcions per part del Gestor pot suposar la pèrdua de l'honorabilitat i amb això la suspensió de les autoritzacions de transport.

- Nova regulació del requisit d'honorabilitat necessari per exercir l'activitat, establint que la seva perduda es produeix per condemna penal o per la comissió d'una infracció molt greu o tres infraccions greus en determinats supòsits.

- Nova forma d'acreditar el requisit de capacitat financera en el cas dels transportistes autònoms en funció que l'antiguitat de la seva flota no superi els 12 anys, obligant en cas contrari a aportar una garantia o un certificat de solvència financera.

- desapareix la targeta de transport de forma física. Passarà a tenir un format electrònic.

Per comentar, si us plau inicia sessió o crea't un compte