Fi de la moratòria per a furgonetes (N1)

Administració GremiTMC,

L' Ajuntament informa del següent: 


El 15 de setembre van començar a fer-se efectives les sancions per circular per la ZBE Rondes de Barcelona sense distintiu ambiental o autorització.

Tanmateix, als vehicles professionals destinats al transport de mercaderies i al transport de passatgers se'ls va atorgar un temps de moratòria addicional, amb una ampliació diferent segons el tipus de vehicle.

L’1 d’abril s’acaba aquest temps addicional concedit a les furgonetes (N1) després d’allargar la moratòria uns mesos més per ajudar a adoptar energies menys contaminants.

Alhora, s’acaba també la moratòria per als cotxes (M1) o motos (L) d’autònoms amb rendes baixes, que també s’havia ampliat atenent les conseqüències socioeconòmiques derivades de la crisi de lacovid-19, així com també el llindar econòmic, que va situar-se a dues vegades l’IPREM.

Recordem que durant aquest temps s’han posat en marxa un seguit d’ajudes i subvencions per a la compra de vehicles de baixes emissions destinats al transport i distribució urbana de mercaderies, recollides al web zbe.barcelona.

Reduir el trànsit i l’espai dedicat als vehicles privats a la ciutat és clau per millorar la qualitat de l’aire. L’excés de contaminació a la ciutat provoca un 7% de les morts naturals: són unes mil defuncions l’any que podríem evitar si la ciutat no sobrepassés els llindars. També provoca el 33% dels casos nous d’asma infantil (525 l’any) i l’11% dels casos nous de càncer de pulmó (110 l’any).

Adapta el teu negocia una mobilitat més sostenible. Un transport col·lectiu i de mercaderies més net és essencial per protegir la salut de tothom.

 

La contaminació no es veu, però es respira. Reduint la contaminació protegim la salut.

 

Comentaris


Per comentar, si us plau inicia sessió o crea't un compte
Modificar cookies